WHAT'S NEW


ウェビナーのご案内:消費者に選ばれるコンテンツを作るために


WEBCAST.jpg


デジタルマーケティングを取り巻く環境は急速に変化し、消費者行動にも次々と新しい動きが生まれています。ブランドが消費者にリーチできるデジタルチャネルの数も急速に増え、マーケターはとにかく新しいコンテンツを大量に、継続的に生産することを求められるため、作りやすいコンテンツを十分検討せずに作っているという状態が現状なのではないでしょうか。


しかし、消費者が望む体験をブランドが提供するためには、コンテンツ開発前にそのアイデアやコンセプトを迅速に評価する必要があるのです。


4月27日(木)に開催したKantar TNSのウェブセミナーでは、ユニリーバの定性調査を活用したキャンペーン開発成功例をもとに新しいアプローチ法をご紹介いたしました。


ウェブキャスト録画(英語・約45分)をご覧になりたい方はこちらからご登録ください。

 

 


「日本初のターゲティング新手法」9月15日(木)セミナー開催のご案内

※当セミナーは終了いたしました。

ご来場の皆様からは 、課題意識に共感できる、今後の広告運用でグロースターゲティングを導入する必要性を感じた、など好評をいただきました。

Growth-Targeting.gif

株式会社ディーアンドエム主催のセミナー「ターゲティングでグロースハックを狙う! 日本初!需要予測モデルを活用するターゲティング新手法」 に、カンター・ジャパン デジタルソリューションディレクター関井利光 が登壇いたします。


商品・サービスを市場に投入する際に、どの顧客層をターゲットにするかは、ブランドにとって最も大きな課題です。今回は、D&M社が保有する多様な意識属性を持つ大規模パネルを活用したオーディエンスターゲティングの新手法を2つの切り口でご紹介するセミナーで、2部構成となっております。


カンター・ジャパンは、今年4月に調査・プロモーション事業においてD&M社と業務提携いたしました。当セミナーの第2部にて、弊社の「ブランド診断モデル」とD&M社との提携によって新たに日本市場での提供が可能となった画期的な手法を、米国での成功事例とともにご紹介する予定です。


皆様からのお申込みをお待ちしております。


【セミナー名】
ターゲティングでグロースハックを狙う! 
日本初!需要予測モデルを活用するターゲティング新手法


【主  催】 
株式会社ディーアンドエム


【 開 催 日】
2016年9月15日(木)16:00-17:30 (15:30開場)
※セミナー終了後、質疑応答を行います。


【会  場】 
東京オペラシティタワー 24階
(〒163-1424 東京都新宿区西新宿3-20-2)


【費  用】 
無料(事前登録制)
※1社2名様までお申し込みいただけます。
※お申込者多数の場合、抽選とさせていただきます。あらかじめご了承ください。


お申込みはこちらから

広報 川井


Asia Pacific 2016 in Tokyo - ESOMARによるイベントのご紹介

ALL.png
第17回を迎えるESOMAR ASIA PACIFIC、今年は日本での開催となります。
カンターグループからもスピーカーとして3名が、5月18日(水)・19日(木)のConference dayに登壇いたします。ご興味のある方は、Esomarのホームページ(下記にリンクを記載)から参加のご登録を行っていただき、是非足をお運びください。


 日程:2016年5月17日(火)- 19日(木)

 場所:ホテル椿山荘 東京


Esomarホームページへのリンク(英語によるご案内)はこちら



☆ Date : 5月18日(水)11:50 - 12:10
Speaker: Alistair Leathwood, Executive Director,TNS Global, Australia
【New Ground Research】How to Save Two Industries and Make a Little Money--Digital segment targeting in APAC-


Alistair.jpgAs Executive Director for TNS Sydney, Alistair is responsible for the overall leadership and performance of the Sydney business. He also sits on the APAC Regional Board for Digital Innovation.
With a research and strategy career spanning 20 years in the UK, US and Australia, Alistair has demonstrated his experience managing projects using a wide range of marketing, research and consultancy techniques to address central business questions of portfolio management, brand development and positioning, market entry, and product / service innovation.

Alistair is a regular commentator on technology issues and a passionate advocate of the need for companies to embrace digital innovation.



☆ Date : 5月19日(木)09:05 - 09:30
Speaker : Marc de Swaan Arons, CMO & Executive Board member,Vermeer, USA
【Guest Speaker】Insights2020: Driving Customer Centric Growth


Marc.jpgMarc is an acknowledged global marketing leadership thought-leader. He co-authored the 2014 Harvard Business Review article The Ultimate Marketing Machine and the best-selling marketing book THE GLOBAL BRAND CEO.

Marc acts as Chief Marketing Officer of Kantar Vermeer and works with many of the world's most prominent CMOs. He is a frequent keynote speaker at business schools, companies, and industry conferences. He has been quoted and appeared in The Financial Times, Fortune, Forbes, The New York Times, The Wall Street Journal, The Chicago Tribune, The Atlantic, Advertising Age, Campaign Asia, and Marketing Week.
Marc co-founded EffectiveBrands in 2001 following a successful career with Unilever, working in the Netherlands and New York. In June 2014, EffectiveBrands merged to become Kantar Vermeer, WPP's strategic marketing consulting company.

Kantar Vermeer is the only global marketing consultancy focused on unleashing purpose-led growth through the development and embedding of consumer insight-led marketing strategy, structure and capability. As CMO at Kantar Vermeer, Marc spearheads the Marketing2020, Agency2020 and Insights2020 initiatives, and manages all global strategic alliances.
Educated in the UK and the Netherlands, Marc holds a Business Economics degree from the Erasmus University, and serves as a volunteer on the Board of Avenues for Justice, which works to intervene and move young people away from crime. He lives with his family in New York City.



☆ Date : 5月19日(木)16:10 - 16:30
Speaker : ANNE RAYNER,Global Head of Communications Research,TNS GLOBAL, AUSTRALIA
【New Research】AUTHENTIC AMPLIFICATION OR ECHO CHAMBER?
GENERATING BRAND ENGAGEMENT VIA SOCIAL MEDIA


Anne.jpgAnne has specialised in brand and communication research for most of her career, and in her current role is responsible developing and implementing the TNS' global communications research growth strategy. She has helped clients across a broad range of industries with their creative development and testing, touchpoint planning and ROI evaluation, and brand tracking.
She is at the forefront of harnessing the power of social media data in brand and communications research and is a big believer in the power of social and survey data together adding up to more than the sum of their parts.





PDFはこちら

カンター・ジャパン 広報



<セミナーイベント>エグゼクティブ・ブランド・マネージメント・セミナー


@最終JP518_G_branding_2p_front_ver2.jpg

【Executive Brand Management Seminar モノづくりから価値づくりへ】

Websites  http://www.b-forum.net/event/jp518/

2015年3月18日(水)にWPPのグループ企業であるジェイ・ウォルター・トンプソン・ジャパン合同会社との共催で開催された「Executive Brand Management Seminar モノづくりから価値づくりへ」は、大盛況のうちに終了することができました。このセミナーがご参加頂きました企業関係者の皆様の一助となっていれば幸いです。さて、今回のセミナーで紹介した内容や今後のビジネスについてのご相談は、下記までご連絡いただければと存じます。株式会社 カンター・ジャパン Tel:03-6859-5300(代表) メール:Marketing@kantar.co.jp 担当:澤田


"Executive Brand Management Seminar - From Product Creation to Value Creation ", held in cooperation with J.Walter Thompson Japan GK on March 18, 2015 ended in great success. We hope this seminar was contributory for everyone who had attended. For consultation regarding the contents introduced in this seminar and future business, please contact us.
Kantar Japan Tel: 03-6859-5300 (switchboard) Email: Marketing@kantar.co.jp Contact: Sawada